Вести

Модерна механизација из Русије за реконструкцију пруге стигла у Руму

Фирма задужена за реализацију руског кредита за модернизацију српских железница "РЖД интернешнл", чији је оснивач Руска железница, промовисала је данас на железничкој станици у Руми, 32 најсавременије машине грађевинске механизације.
Ове грађевинске машине служиће за ремонт и изградњу српских пруга по руској технологији, у оквиру пројекта модернизације српских железница који се финансирају из руског државног кредита укупне вредности 800 милиона долара.

Генерални директор Железницe Србије Драгољуб Симоновић је истакао да је ово само прва испорука машина и да се очекују још две. "Са укупно 102 машине кренућемо у реализацију три деонице на Коридору 10. Грађевински радови на деоници Рума-Голубинци кренуће крајем јула и трајаће око 7 месеци, након чега ће брзина возова на овој деоници бити око 160 километара на сат. Оно што је врло важно да ће поред руске компаније "РЖД интернешнл", учешће у рекострукцији пруге узети и домаће фирме", изјавио је Симоновић.
Први човек српске железнице је додао и да је Рума веома важно чвориште у систему Железница Србије, те је овде забележено повећање превоза робе за 45%, а путника за чак 160% у односу на 2012. годину.

Председник СО Рума др Александар Мартиновић сматра да ће пројекат модернизације железничког саобраћаја у Србији бити велики подстрек и развоју општине Рума. "Као што је рекао и директор Симоновић, Рума је једно од највећих и најзначајнијих железничких чворишта у Србији. Реконструкција пруга и већа брзина којом ће ићи путнички и теретни возови сигурно ће помоћи убрзаном развоју општине Рума. Локална самоуправа интензивно ради на привођењу намени радне зоне "Румска петља". Поред постојећих имамо доста и потенцијалних инвеститора, а железнички саобраћај је једна важна карика у развоју. Нема сумње да ће од овог пројекта корист имати и Република Србија и општина Рума", закључио је др Мартиновић.
Са таквом оценом се сложио и председник општине Рума Драган Панић. "Са индустријском зоном "Румска петља", железничким, друмским саобраћајом и новим ауто-путем који ће се градити, ми заокружујемо једну целину и омогућавамо свим инвеститорима атрактивну локацију, бројне погодности и сву неопходну помоћ како би овде изградили фабрике и запослили наше грађане", рекао је Панић.

Први заменик генералног директора " РЖД интернешнл" Александар Борисович Рилски каже да би пројекат реконструкције пруге требао да се заврши за 27 месеци.
"Механизација која је данас стигла у Руму ће нам омогућити да много брже завршимо радове на Коридору 10. Трудили смо се, у складу са међудржавним договором, да на овом послу укључимо и домаћу привреду, у чему смо и успели. Реч је заиста о пројекту који се реализује на обострано задовољство", поручио је Рилски.
Пристигла механизација је власништво руске компаније "Ремпутмаш" и предвиђена је за демонтажу и монтажу колосека у складу са руском технологијом и свим прописима српских железница.

Наведена механизација биће ангажована најпре на реконструкцији и модернизацији шест деоница на Коридору 10 укупне дужине око 112 километара, као и на прузи Панчевачки мост – Панчево Главна. Већ средином 2014. године почеће радови на ремонту две деонице на Коридору 10, и то: Рума-Голубинци (17,9 км) и Сопот Космајски – Ковачевац (18,4 км).
Крајем 2014. или почетком 2015. године почеће радови на модернизацији пруге Мала Крсна – Велика Плана (око 29,5 км). Током 2015. године почеће ремонт преостале три деонице на Коридору 10: Винарци-Ђорђево (око 15 км), Врањска Бања-Ристовац (око17,7км) и Бујановац-Букаревац (око 13,8 км).

По завршетку радова на Коридору 10, механизација ће бити пребачена на изградњу нове пруге између Старе Пазове и Новог Сада, као и на пругу Београд – Бар кроз Србију.